marți, 2 decembrie 2008

Trei feluri de mancare, o singura kavarma

Aceasta este kavarma de pui pe care am mancat-o la Veliko Tarnovo. Este vorba despre o tocana bulgareasca de legume si carne de pui sau porc (cu sau fara un strat de branza superior), iar numele felului de mancare cel mai probabil ca vine de la vasul in care se prepara mancarea, dupa cum numele de Tandoori Chicken este dat de denumirea cuptorului folosit de indieni (tandoor).
Prima data dupa ce am achizitionat vasul preafrumos de la bulgari, l-am umplut cu toate legumele posibile si cu bucati potrivite de pui, am pus cu generozitate cimbru si l-am varat in cuptor, de unde l-am mai scos doar cand a inceput sa miroasa mai mult decat imbietor.
... kavarma de pui fara adaos de branza
si kavarma de pui cu niscai branza presarata chiar dupa ce am scos-o de la cuptor.

A doua oara am facut ardei umpluti la kavarma, am strecurat printre ei si cateva sarmale in foi de vita si au fost foarte buni. Daca as fi folosit ceva mai multa carne grasa, ar fi fost de-a dreptul minunat!




A treia reteta este de la Pastorel: sarmale moldovenesti. Doar ca eu am oparit varza in bors si am fiert si sarmalele tot in bors, iar a doua zi n-am turnat vin in kavarma adusa din beci, desi tare mi-ar fi placut (si sa torn vin, si sa am beci).

4 comentarii:

Unknown spunea...

De acord. Sunt pentru...sarmale. Te felicit si iti ofer Premiul Blog amico - pe care-l copii de pe blogul meu.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Multumesc pentru felicitari si pentru premiu, m-am bucurat foarte mult!

Gabriela Cara spunea...

Mama mia, cum arata kavarma de pui... mmm... nu mai pot de pofta. Clar, e minunata!
Eu nu am acest vas si ma intreb daca la vasul roman ar iesi la fel de gustoasa.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Gabriela Cara,
cred ca iese bine si la vas de pe meleaguri carpato-danubiane-pontice, io zic sa incerci (daca nu cumva ai incercat deja!), n-ai decat de castigat.