marți, 12 ianuarie 2010

Salau cu ciuperci

Iar am fost la pescuit nesportiv.
Am sa spun cantitatile din cartea in care e cuprinsa aceasta reteta, respectiv "Preparate din peste", de Smaranda Sburlan: un salau mai mare de 1,5 kg, 300-400g ciuperci albe (de cultura), 200g cascaval, un pahar de smantana, 5-6 rosii mijlocii (eu am pus conserva de rosii , ca la vremea asta...), 50g de unt, o ceapa, sare, piper, un pahar mic de vin, 1/2 cescuta de ulei.
Pestele curatat se pudreaza cu putina sare si se lasa 30 de minute la rece, timp in care ne ocupam de rosii daca avem, adica le curatam de pielite si de seminte si le taiem in cuburi mici, si taiem ceapa julien. Depunem rosiile si ceapa intr-un vas de Jena,
stropim cu ulei, presaram cascaval ras, sare, piper, turnam vin
si asezam pestele. Bagam in cuptorul fierbinte, la foc potrivit.
Calim ciupercile in unt si,
cand apa lasata de ele s-a evaporat aproape complet, le turnam peste salau.
Adaugam smantana si mai lasam la cuptor pana ce sosul scade potrivit, iar salaul e frumos rumenit.
Smaranda Sburlan scrie sa aducem pestele pe platoul decorat cu patrunjel tocat, impreuna cu sosul strecurat, pus intr-o, desigur, sosiera. Acuma, fiecare cum pofteste!

9 comentarii:

Momo spunea...

eu am 2 mari preferinte culinare:peste si ciuperci...iar tu le-ai combinat maret aici!!!felicitari,salivarele mi's in actiune!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Recunosc ca am trisat,
am pus ciuperci mai mult decat scria
in reteta, mereu mi-e teama ca nu-s de-ajuns. Oricum nu mi-au ajuns,
chit c-am avut un pic peste o jumatate de chil! De peste
ce sa mai zic... mi-ar mai fi fost de folos inca vreo trei bucati.
Asa ca te-nteleg perfect.

Jack T spunea...

Hallo Japangirl,

O Rezetä este numai o Indicatie tot Timpul. Schlefuiala finalä o dä fiecare Bucätäreas sau Bucätar cum vrea.
Dacä tie iti place mai mult Ciuperci undei Baiul ??
Fäinut, Fäinut.

Salutäri Jacob

ana .araki spunea...

ce bine arata! ti am oferit un premiu la mine pe blog!!

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ Jacktels Kochbuch

Adevar graiesti, Jacob,
data viitoare am sa pun
inca si mai multe!
Multumesc.


@ ana .araki

Multumiri,
imediat merg la tine pe blog!

Lúcia spunea...

Oh my God! So many delicious meals!
They all look yummy :)
Have a good sunday.
bye

Lúcia
www.fazemosdeconta.com
www.luciamrusso.com

MONONOKE KITCHEN spunea...

Lúcia Russo,

I am so glad you like it,
thank you very much.

I wish you all the best!

adnas54 spunea...

Minunata reteta, pestele cu ciupercile... imi plac amandoua trebuie sa le gust si impreuna.
Felicitari.Sanda

MONONOKE KITCHEN spunea...

adnas54,

multumesc foarte mult.

Sunt intru totul de acord cu tine,
peste si ciupercile-s
extraordinare!