miercuri, 17 februarie 2010

Bors rusesc, pui cu rozmarin si rizoto, galuste prajite cu carne de porc

Am fiert un chil de cap de piept de vitel in vreo patru litri de apa
si am pregatit legumele: morcovi, radacina de patrunjel, pastarnac, telina, ceapa, o felie de varza alba, un ardei gras, o conopida medie, rosii, cateva pastai de fasole verde.
Maruntim radacinoasele si ceapa.
Taiem conopida si ardeiul, varza,
pregatim pastaile,
patrunjel, marar si leustean uscat,
rosiile.
Le facem vant in zeama in ordinea fierberii: intai ceapa, radacinoasele, pastaile (daca avem crude, daca nu, le punem spre sfarsit), varza taiata ca fideaua.
Cand cele de mai sus sunt fierte, punem conopida rupta in buchetele, ardeiul si rosiile taiate felii.
Dam gust si mai bun cu leustean si, dupa ce-s toate gata, acrim cu bors.
Nu se drege cu smantana, dar putem sa adaugam in farfurie daca ne place.



Pentru pui - de la Jamie Oliver citire -
zdrobim rozmarin proaspat si vreo sase catei de usturoi cu putina sare de mare,
amestecam ce rezulta cu zece linguri de ulei de masline, cu doua lamai taiate in jumatati, stoarse si cu coaja zdrobita, si cu piper proaspat macinat. Frecam pulpele crestate cu aceasta compozitie si le lasam la marinat pana cand vrem sa le preparam.
Intre timp, ne ocupam de rizoto si avem in vedere sa punem si puiul la cuptor in asa fel incat sa fie gata amandoua la acelasi moment. Reteta pentru rizoto e tot de la dl Oliver, numita "de baza".
Ne trebuie cam un litru de supa (eu am avut de pasare), o lingura de ulei de masline, doua cepe de marime medie tocate marunt, doi catei de usturoi, tot marunt, o jumatate de telina, de asemenea marunt, 400 g orez, doua pahare de vin alb sec, sare de mare, piper proaspat macinat, 70 g unt si 115 g ( nu stiu de ce chiar 115) parmezan proaspat ras.
Incalzim supa. In alt vas, incingem uleiul de masline si punem ceapa, usturoiul si telina, pe care le calim la foc foarte mic vreo patru minute. Cand legumele se inmoaie, adaugam orezul si dam focul mai tare, amestecand incontinuu, pana devine translucid, moment in care adaugam vinul, continuand sa amestecam. Dupa ce vinul e absorbit, punem primul polonic de supa si un praf de sare.
(Aruncam un ochi si la frumoasa bucata de parmezan.)
Dam focul mai mic si continuam sa adaugam cate un polonic de supa si putina sare, amestecand intru uniformizarea amidonului din orez si lasand sa se absoarba lichidul inainte de a turna urmatorul polonic. Si tot asa pana ce orezul e fiert si supa se termina.
Luam vasul de pe foc, adaugam untul si parmezanul, amestecam, acoperim si lasam asa cam trei minute. Se recomanda sa-l mancam cat de curand posibil, "pentru ca rizotoul sa isi pastreze calitatile".
Si cum, intre timp, puiul pus cu toate minunile intr-un vas termorezistent la cuptor s-a facut tocmai bun de ingurgitat, mergem mai departe.



Reteta pentru galustele prajite am luat-o de aici, numai ca eu am folosit carne de porc si n-am avut ceapa verde.
Am pregatit aluatul,
compozitia, la care am pus, de la mine putere, si sos Hoisin si sos de stridii,
am impartit aluatul pentru galuscute
si m-am apucat sa le umplu,
sa le aplatizez
si sa le prajesc.
Le-am mancat cu sos de soia. Bune de tot!

10 comentarii:

3 hungry tummies spunea...

Fantastic spread of food! I simply love the soup!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Thank you very much,
the soup is delicious indeed!

Maya spunea...

Mie-mi place mult puiul cu risotto!Urmatoarea carne de pui,o voi pregati asa.Merci!Îmi plac retetele lui Jamie :)

Jack T spunea...

Hallo Japangirl,

ai dat iaräsi Loviturä mare..
Minunate toate. Leasi minca in Portie dublä.Compliment

Salutäri Jacob

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ maya

Eu ma tot gandesc sa dau iama
prin cartile lui Jamie Oliver
mai serios... ca tare-s utile!
Ma bucur ca te inspira reteta
pentru pui.



@ Jacktels Kochbuch

N-am mancat chiar
portii duble,
insa mari a fost cu siguranta!
Multumesc pentru aprecieri.

violette spunea...

Totul arata foarte bine, insa puiul cu risotto mi-a facut cu "ochiul":)
Felicitari pentru prezentare!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Multumesc, Violette!
Ce-i drept, puiul
si orezul au fost foarte aromate,
merita toata atentia retetele
dlui Oliver.

pansy spunea...

eu am folosit marinata de la pui,la craciun pentru porc si a iesit tot foarte bun.ma atrag galustile.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Am mai facut galuste de porc,
insa la aburi - si mi-au placut
mai mult decat astea prajite;
era si reteta un pic diferita,
dar cred ca cel mai mult
a contat tehnica de gatire.

Cat despre marinata, cred
c-as manca-o, la o adica,
si fara de carne!

MONONOKE KITCHEN spunea...

ia, beibi!