luni, 10 ianuarie 2011

Creveti cu sosuri

Am avut o punga de creveti congelati de o jumatate de chil si i-am facut

jumate cu sos picant:
doi catei de usturoi, un ardei iute mic si uscat, o lingura de ulei neutru,
250 g de suc de rosii, o lingurita de zahar alb si o lingura de sos de soia.
Prajim crevetii pana se in(g)rozesc; pentru sosul asta, i-am lasat in coaja,
am aflat ca asta ar da o aroma mai puternica.
Adaugam usturoiul si ardeiul si facem smecherii cu tigaia pana incepe
sa miroasa si mai frumos decat mirosea,
apoi punem sucul de rosii, zaharul si sosul de soia. Sare, piper si altele
daca mai vrem. Lasam pe foc vreo zece minute.


... si jumate cu sos aromat:
o ceapa mica, un catel de usturoi, o jumatate de ardei gras verde,
unt cat o nuca, curcuma si ghimbir-pudra dupa gust, vreo doua linguri
de lapte de cocos.
Aici se facea ca, dupa ce prajisem crevetii si-i dadusem deoparte, pusesem untul
in zeama care ramasese dupa ei, ceapa si usturoiul. (La seria asta
am indepartat carcasele pentru variatiune si comparatie.)
Dupa ce s-au inmuiat cele de sus, au urmat ardeiul verde, curcuma si ghimbirul,
pe care le-am amestecat bine un minut.
Am pus crevetii, i-am mai saltat putin si pe astia
si am terminat cu laptele de cocos.
Simplu de facut si de combinat, la gust... minunat!

29 de comentarii:

Zazuza spunea...

ah, arata delicios ce ai facut aici - imi plac crevetii mult de tot, iar sosurile astea par taman bune pentru ei!

MONONOKE KITCHEN spunea...

E bun-bun!
S-au batut turcii la gura mea!

sara & Miki spunea...

Arata bine... cred ca-i un deliciu. Pup!

Micul spunea...

Mooooammmma cum arata.Cu orice sos imi plac teribil crevetii.
Sa ai o seara faina.

Anonim spunea...

Nu ca te bat. Misto ideile, se retin, inca nu e cu mvaaaai se face, mai avem ceva pe lista. Dar le retine pe ambele.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Sara & Miki

Multumesc!
Si da, mie mi-a placut!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Micul

Si mie imi plac mult.
Multumesc,
la fel!

MONONOKE KITCHEN spunea...

aphextwinz

Are si je liste din astea
berechet!
As putea sa mai si dau din ele...

Gabriela spunea...

delicioasa mancare e facuta pe gustul meu!yammy!te pupic!

Boabe de Cafea spunea...

Ce pofta imi e de niste creveti cum i-ai facut tu...Ce n-as da sa ma primesti in vizita!

Mary - Strawberrycandy spunea...

Que delícia!
Beijinhos

www.strawberrycandymoreira.blogspot.com

Ana Maria Ciolacu spunea...

Eu ador crevetii,si chiar mai inainte ma uitam prin congelator,si am ochit o punga de creveti,dupa care am hotarat ca ii voi face cu sos de rosii pt pranz. :))Delicious...Pupici !

Unknown spunea...

Eu mor dupa creveti! Ii ador!

Marcel Iorga spunea...

Abia astept sa fac reteta asta!
Mai ales ca sunt "disperat" dupa preparate cu creveti!
daca imi reuseste (hihihi!) o pun si eu pe blogul meu!
Te superi?
:)

Margot spunea...

minunati crevetii, se numara printre preferatii mei. sosurile, intregesc, desigur, regalul adus de ei. absolut delicios, o idee grozava!

Paradis spunea...

Arata tare bine,si-mi plac crevetii in orice stil.O zi faina.

squash spunea...

Buna, draga Mononoke!
Imi plac ambele retete si-mi ploua in gura cand ma uit la poze... Crevetii tai trebuie ca au fost deliciosi! Ce vin recomanzi la ei?

MONONOKE KITCHEN spunea...

Gabriela,

ma bucur ca iti place,
multumesc!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Boabe de Cafea

Stii cum se spune:
esti invitata mea!
Da' cand?

MONONOKE KITCHEN spunea...

Mari - Strawberrycandy

Thank you very much!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Ana M. Ciolacu

Asa si eu cu crevetii,
inca abia astept sa incerc
alte si alte retete
ca, nu ne putem plange,
avem de unde alege!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Iulia

Si io, si io!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Marcel Iorga

Cred ca vin un pic tarziu
cu raspunsul, da', chiar si asa,
nu ma supar deloc,
imi pare bine ca-ti place!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Margot

Iti dau dreptate intru totul
si marea bucurie e
ca se fac si repede!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Paradis

Ma bucur ca iti plac!
Multumesc,
la fel!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Draga squash,

au fost, au fost!
Eu n-am baut nimic la ei,
ca sa spun drept,
da' imi dau cu presupusul ca mergea
un vin alb... sec? demisec?
Poate un roZé, ha?

mioara spunea...

arata delicios

kakina spunea...

am facut acest sos de rosii cu creveti si a iesit superbuni.Iti multumesc pentru aceasta reteta!

catkitchen spunea...

Ce de retete grozave cu creveti , ii ador !!!