joi, 15 aprilie 2010

Creveti cu cascaval, spaghetti cu lamaie, pizze

Creveti, rosii, ardei, ceapa, usturoi, cascaval, ulei, sare, piper. Nu stiu cantitatile, ca n-am masurat.
Rumenim ceapa si usturoiul. Le aruncam din tigaie
si punem in locul lor crevetii.
Adaugam rosiile si ardeii, saram, piperam.
Impartim in cupe/boluri/ce avem , radem cascaval peste si dam la cuptor pentru un sfert de ora.
E bun.



Spaghetti cu lamaie
400 g de spaghetti, o lamaie mare si zemoasa, 150 g de smantana, 3-4 linguri de apa minerala, cascaval ras, sare, piper. Asta e reteta prezentata in cartea "Bucatarie italiana", de Smaranda Sburlan. Eu am pus si usturoi, ca mi-era pofta.
Dam coaja lamaii pe razatoarea mica, indepartam partea alba, taiem miezul in cuburi
pe care le combinam cu apa minerala si cu smantana.
Imi place cum zice dna Sburlan aici: "Clocotiti pe foc domol, amestecand vreme de cinci minute."
Dupa vremea asta am adaugat eu si niste usturoi zdrobit.
Punem pastele in sosul respectiv, dam cu sare, piper si cascaval
si decoram "preparatul" cu coaja rasa de lamaie. Salivez numai cand mi-aduc aminte de gust.



Pizza cu sardine
Pe aluatul prezentat aici, punem diverse,
dintre care enumeram cu drag: sardine, emmental, ceapa verde, rosii sau sos de rosii, sare, piper
si cam atat. Vreo zece minute sta la cuptor si-apoi isi gaseste veselul sfarsit in stomacele dispuse sa treaca prin felurite incercari.



Pizza cu creveti
Pentru aceasta,
am calit ceapa si usturoi, am prajit putin crevetii, am stins cu vin
si completat cu rosii, oregano, cimbru si ce-oi mai fi pus, plus sare si piper, am lasat pe foc mic cam un sfert de ora,
intins compozitia aromata pe aluat,
executat presarari de emmentaluri, patrunjel, piper la greu,
copt,
mancat si pe-aci ti-i drumul! Sanatate!

35 de comentarii:

Craita spunea...

CE DE BUNATATI!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Da, da, pentru toti copiii cuminti!

Carla and Michael spunea...

These dishes look fabulous. I've been wanting to try shrimp on pizza. Thanks.

Momo spunea...

wow,un dezmat cu paste si pizza,care de care mai aratoase!
multam de vizita,premiile sunt si pt. tine,esti in lista mea de preferate,doar!:)0

MONONOKE KITCHEN spunea...

Carla and Michael,

thank you for your appreciation!
The shrimp pizza was easy to make and tasted great!

MONONOKE KITCHEN spunea...

alison,

multumesc foarte mult
pentru premii, sunt onorata!

pentru apreciere, de asemenea.
marturisesc ca pentru mine
pastele-s pe primul loc!

Maya spunea...

Chiar ma întrebam de ce nu mai apari...dar vad ca ai venit cu sacosele pline!Merci de idei,mai ales de pastele cu lamîie! Pupici!

Tunde spunea...

Asta da ...rar am vazut atata imaginatie la un loc ... desi mie nu-mi plac crevetii sotul meu sigurat s-ar bucura de niste retete cu creveti ... o sa incerc si eu pizza si pastele ... felicitari totul arata fff bine ...
am vazut cateva retete bune pe la tine asa ca sigurat o sa fiu o noua vizitatoare fidela a acestui blog

numai bine

MONONOKE KITCHEN spunea...

Maya,

cu cea mai mare placere,
orisicand!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Tunde,

multumesc,
ma bucur ca iti plac retetele,
o sa ne vizitam reciproc!

Juanriu spunea...

Muchas gracias por pasar por mi blog, un saludo.
JUAN

MONONOKE KITCHEN spunea...

juan el catalan,

gracias igualmente por visitar mi blog!

un saludo muy fuerte!

Olgutza spunea...

Ce de bunatati... nu stiu la care sa ma uit intai si nici la care salivez mai intai :P
Brava!!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Olgutza,

imi pare foarte bine ca-ti plac!

Multumesc!

pansy spunea...

ce de bunatati ai facut tu acolo !dar la crevetii aia mi-a lasat gura apa !

That's Ron spunea...

yummy!

miha-akita spunea...

ce de bunatati,yuuumy,nu mai pleci de aici decat gonit de foame.felicitari!

MONONOKE KITCHEN spunea...

pansy,

ma bucur foarte mult ca-ti plac!
Multumesc!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Thank you, Ron,
I'm glad you like it!

MONONOKE KITCHEN spunea...

miha-akita ,

multumesc foarte mult,
imi pare bine ca-ti sunt pe plac
bucatele!

Lia spunea...

Am jurat ca pana nu termin dieta, nu mai intru pe bloguri cu mancare.
Acum imi ploua in gura.
Asa-mi trebuie !

sarah spunea...

ohhh ce retete minunate ai tu aici!!oare eu cum de te gasesc asa tarziu.te trec in lista de blog-uri ca sa am un acces mai rapid la tine.week-end minunat

Stefana spunea...

Ai un premiu si o leapsa la mine pe blog, sper sa nu te superi :)

pansy spunea...

meriti din plin premiile de pe blog-ul meu.promit ca luna viitoare sa fie un premiu special dedicat tie.
treci pe la mine sa le ridici daca iti face placere si ai timp.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Lia,

asa patim toti, cred,
cu blogurile astea
pline de idei care mai de care!

MONONOKE KITCHEN spunea...

sarah,

la cate site-uri de minune
sunt pe internet pe teme culinare,
nu-i de mirare!
Ma bucur ca-ti plac retetele.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Stefana,

nu e nici o suparare.
Iti spun cu drag
si multumesc!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Pansy,

iti multumesc foarte mult,
esti tare draguta!
Problema care ma incurca mereu
e, desigur, timpul,
abia de mai apuc sa postez
cate ceva,
dar am sa fac tot posibilul.

PaTan spunea...

The Pizza look fabulous. I love the shrimp. I love your recipe too...look delicious!

Nadji spunea...

Quel menu. BRAVO!
j'aime beaucoup.
A bientôt.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Tan.wiratchada,

Thank you!
I'm very glad you like it!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Nadjibella,

merci beaucoup pour ton commentaire qui m'a fait bien plaisir!
A bientôt!

sarah spunea...

doua premii dragute te asteapta sa le ridici .pupici

MONONOKE KITCHEN spunea...

sarah,

multumesc foarte mult,
esti draguta!
Te pup si eu.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Multumesc, Tavi,
am sa vin sa ma documentez!