luni, 7 septembrie 2009

Gulas

Am avut un kilogram de carne de vitel, doua cepe mari, vreo doi catei de usturoi, ardei grasi parca tot doi, rosii cred ca la fel, morcovi, o lingurita de chimen, una rasa de boia dulce, alta de boia iute si ceva unt.
Pentru taitei am amestecat doua oua cu 25 de grame de unt, am incorporat treptat faina (dupa ochi si mana) pana a rezultat o pasta mai groasa. Am sarat, am pus un sfert de lingurita de bicarbonat stins, am amestecat bine si am lasat la odihna vreo cinci minute. Am pus apa la fiert, am luat din aluat cate un pic cu lingurita, am dat drumul in clocoteala si am lasat taiteii sa inoate pana au iesit la suprafata. Dupa ce-s toti gata, ii strecuram, ii dam prin apa rece si-i lasam la scurs.
Punem carnea la calit in unt (vreo trei linguri),
ceapa,
usturoiul,
ardeii,
boiaua
si rosiile, moment in care mi-am amintit si de morcovi, pe care estimez ca trebuia sa-i pun inainte de ardei. Oricum, n-a fost vreo problema.
I-am pus si pe ei dupa ce au fiert bine rosiile
si a urmat chimenul. Pe acesta, daca nu dorim sa-l intalnim sub forma de seminte prin sos, e bine sa-l fierbem in tifon suspendat in oala. Toata trebusoara asta sta pe foc mic in jur de o ora si jumatate
si, spre sfarsit, pregatim taiteii pentru consum: ii tavalim in tigaia cu unt topit si-i presaram cu niscaiva sare si marar verde.
Unii ii fierb in sosul rosu in cele zece minute finale, eu prefer sa-i pun alaturi de carne.
Dupa ce s-au terminat taiteii, am mancat si cu spaghetti sosul, n-a fost rau deloc.

18 comentarii:

Momo spunea...

ah ,poza finala si cea cu chimenul imi rasfata retina!o zi buna,numai bine!

Niko spunea...

Arata demential! N-am facut niciodata gulas.

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ alison

Adevar graiesti,
si mie tot alea imi plac cel mai mult!

Toate cele bune si tie!


@ Niko

Arata, arata,
da' gustul e si mai si!

Shangri La Food spunea...

Gulas looks just perfect.. we all love to eat gulas.. :)

Richard spunea...

Nagyon erdekes ez a gulyas :).

squash spunea...

Draga Mononoke, te intreci pe tine cu fiecare noua reteta! Oh, ce bun trebuie sa fie gulasul! Iar poza cu chimenul e superba!

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ Shangri La Food

Goulash is a favorite dish of my family, we LOVE this dish, because it's so warm and comforting !


@ Nagyon köszönöm, Richard!


@ Draga squash,

te poftesc la masa cand doresti!
Si da, si mie imi place poza cu chimenul. Imi aduce aminte ca are sa-mi trebuiasca in curand un aparat foto mai bun.

carnetul de retete spunea...

Apetisant, dar gulas nu am facut, deci trebuie sa incerc...

MONONOKE KITCHEN spunea...

Merita incercat, este foarte bun!

CamiWitt spunea...

Ai facut tu o pauza, dar ai venit cu ceva bun. Fac si eu gulas in toate felurile cind vine toamna tirzie. o zi buna ! Cami

MONONOKE KITCHEN spunea...

Cami -Camila-Witt....

Asa-i ca se poate face gulas in mai multe feluri, la mine asta a fost abia al doilea, asa ca mai am de lucru!

O zi buna si tie!

Alecsandra spunea...

Draga mea, am descoperit din intamplare blogul tau; mi-a atras atentia reteta pentru ca urmaresc de mult timp sa o fac; doar un lucru nu am inteles: apa nu pui deloc? Am vazut la final ca are sos mancarica, deci se pune si putina apa si se lasa la fiert? Multumesc mult si numai bine!

CamiWitt spunea...

Pe unde mai umbli? Ce mai faci? Nimic bun---? Un sfirsit de saptamina bun ! Cami

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ Alecsandra

Intr-adevar, se pune si ceva apa, cred ca am pus in jur de 500 ml de apa fierbinte, ca nu incetineasca fierberea.
Multumesc si eu si toate cele bune!


@ Cami -Camila-Witt....

Adevarul e ca tot umblu in ultima vreme, mereu intervine cate ceva, ceea ce nu-i rau, dar blogul striga dupa mancare! Acum chiar ma ocup de o varza cu ciolan, poate reusesc s-o postez cat de repede... plus alte si alte retete mai vechi, ca sa zic asa... promit sa ma repliez!

squash spunea...

Mononoke, am facut aseara gulas dupa reteta ta (si cu apa pe potriva... lol... mi-a placut treaba asta cu apa) si a iesit destul de bine avand in vedere cam cat gatesc eu. Asteptam varza cu ciolan, haide repede, pana incepe postul! Te pup.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Vineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Shari spunea...

Mmmmmm....Ce gust trebuie sa aiba!...

MONONOKE KITCHEN spunea...

O, da, Shari,
a fost bun! Trebuie sa repet
cat de curand reteta,
e si placut de facut, si bun!