luni, 15 iunie 2009

Katsudon

Ceva informatii despre katsudon aveti aici si mai gasiti si aiurea, pe net.
Cum am procedat: intai am incizat feliile de muschi de porc, le-am batut un pic, le-am dat cu sare si piper.
Am batut un ou, am dat porcu' prin el si apoi l-am tavalit indelung in pesmet.
Dupa asta, la prajit cu el, in ulei incins, pana devine "golden brown".
Pentru sos ne trebuie o ceapa potrivita taiata in felii de aproape un centimetru, putina apa, dashi (cine are; cine nu, poate folosi un mix de condimente asiatice), sos de soia, mirin, zahar.
Cand toate astea incep sa fiarba, facem focul mic si le lasam asa vreo trei minute. Apoi punem carnea taiata astfel,
mai lasam putin, cat spargem si batem un ou
care se alatura cu succes in tigaie:
This is like pure beauty!
Eu am avut orez numit salbatic:
a fost bun. L-am depus in bol in cantitate considerabila, iar peste el a venit continutul tigaii.
Este delicios!

14 comentarii:

squash spunea...

As vrea sa stiu unde gasim acest mirin in Ro.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Draga squash,
la Mega Image cel mai probabil.
Daca nu gasesti, inlocuiesti cu vin dulce.

Muza-chan spunea...

@squash
Si la Kaufland gasesti mirin, cauta raionul cu produse de la Blue Dragon. Sticla arata asa:
http://www.muza-chan.net/b2/blogs/index.php/muza/retete/teriyaki

KennyT spunea...

Wow, u even make your own カツ丼 katsudon!

MONONOKE KITCHEN spunea...

KennyT,
I have to, because I love this dish!

squash spunea...

Multumesc, fetelor! Cu prima ocazie imi iau mirin, ca abia astept sa incerc reteta asta. Pare delicioasa!

MONONOKE KITCHEN spunea...

squash,
imi pare foarte bine ca te tenteaza.
Si, cu cat mai multe experimente culinare, cu atat mai multe satisfactii!
Succese!

Вера spunea...

Mmm...nami!

Vicky spunea...

Mai dat gata cu reteta asta, arata absolut bestial, felicitari.

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ Vera
Glad you like it!


@ Vicky
Multumesc, ma bucur ca ti-a placut.
E si bun tare, asa ca merita incercat!

ana .araki spunea...

oau ,,mancarea mea preferata !!!!ai un premiu la mine pe blog!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Draga ana.araki,
multumesc foarte mult pentru premiu!
Si mie imi place foarte mult katsudon, as vrea sa mananc odata si odata the original stuff.

Maya spunea...

Excelenta reteta.Merci :)

MONONOKE KITCHEN spunea...

maya,

cu bucurie! imi pare bine ca-ti place.