luni, 17 noiembrie 2008

Opor Ayam




Curry indonezian de pui in lapte de cocos

Avem nevoie (pentru patru persoane) de o jumatate de pui portionat sau doar piept de pui sau copane taiate cubulete,
doua lingurite de sare, o ceapa mica tocata, trei catei de usturoi, tocati,
doua linguri de ulei, o lingura de seminte macinate de coriandru, o bucata cam de 2 cm de ghimbir tocat, o lingura de zeama de lamaie, doua cani de lapte de cocos, o frunza de dafin, piper negru.

Puiul trebuie sa fie sarat si piperat bine. Prajim ceapa si usturoiul in ulei incins pana se rumenesc. Punem coriandrul, ghimbirul si lamaia, amestecam si lasam pe foc pentru un minut, doua. Adaugam bucatile de pui si amestecam. Apoi, laptele de cocos si dafinul. Acoperim si gatim la foc mediu circa 40 de minute. Carnea va fi dulce si frageda, aroma de ghimbir - deosebita! Se serveste cu orez cu bob lung.
Daca avem mai putin lapte de cocos decat ar trebui si totusi tinem tigaia pe foc timp de 40 de minute, carnea va absorbi laptele in totalitate si produsul final va arata ca in a doua imagine.

4 comentarii:

squash spunea...

Pare foarte apetisant, abia astept sa il incerc!

Cristian Boerean spunea...

suna si arata fain, tre' sa incerc si eu retetamai ales ca de-acuma nu mai prea avem probleme cu condimentele exotice...

MONONOKE KITCHEN spunea...

Intr-adevar, chiar alaltaieri-seara am gasit la Carrefour un condiment tunisian care se numeste harissa, o pasta din ardei iute, usturoi, coriandru si sare. Am descoperit si o reteta promitatoare de peste cu harissa, am sa postez pozele cat de curand, sper.

Cristian Boerean spunea...

e excelenta harissa, trebuie sa intru si eu la carrefour !
Chiar sambata am mancat, la niste prieteni o tajine cu iepure si multa harissa :)
astept sa postezi reteta !!