miercuri, 5 ianuarie 2011

Udon cu peste si legume

Despre udon gasiti aici cate ceva, eu am avut asa,
adica 250 de grame. In rest: 300 de grame fileuri de peste (ar fi de preferat ceva mai fara oase si cu o carne ferma) care se taie in bucati de 3 cm si se lasa cu piele, vreo patru linguri de sos de peste pentru marinat fileurile, 400 de grame de broccoli, trei cepe rosii, ulei vegetal, sos de soia, putin otet de orez si niscai piper Sichuan optional.
Cu uleiul am facut asa: am pus in tigaie cinci linguri de ulei de floarea soarelui si una de susan,
fiind el negru si pur, prin urmare foarte puternic.
Pestele trebuie sa fi stat la marinat in sosul de peste pentru o jumatate de ora.
Prajim (vorba vine: stir-fry) rapid broccoli si-l depunem deoparte.
In uleiul ramas,
facem acelasi lucru cu ceapa pana devine transparenta, dupa care o asternem peste broccoli.
Combinam iarasi ulei pentru prajit pestele pe o parte
si pe cealalta si, la sfarsit, amestecam taiteii (fierti in prealabil)
cu legumele si cu pestele si asezonam cu sos de soia, otet de orez si piper Sichuan dupa gust.
La multi ani cu sanatate si tot soiul de bucate!

P.S. Mi-a ramas un bol de taitei pe care i-am mancat asa:
cu o supa asemanatoare cu cea facuta pentru ramen. Oishii!

15 comentarii:

Momo spunea...

la multi ani,cu "soiul"facut de tine incepe un an fantastic de bun!:)

violette spunea...

arata...delicios de bine :D
Un an nou fericit iti doresc si la cat mai multe retete gustoase!

MONONOKE KITCHEN spunea...

La multi ani si tie, Alison!
Ma bucur ca-ti place "soiul" asta!

MONONOKE KITCHEN spunea...

violette,

multumesc mult,
asa sa ne fie anul tuturor!

Boabe de Cafea spunea...

La multi ani!

Daca vede sotul meu reteta asta nu scap pana nu-i fac si lui o "demonstratie" :)). Vin sa cer sfaturi!

Zazuza spunea...

arata extrem de apetisant ce ai facut tu aici!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Boabe de Cafea,

desigur, cu cea mai mare placere!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Zazuza,

a fost bun... adevaru-i
c-as manca si goale pastele astea!

Adina spunea...

imi era asa de dor de udon ca mi-am facut singura si a iesit destul de bun! o sa pun reteta in curand,deocamdata e numai in engleza!
ai inceput bine anul cu noodles,chiar daca nu-s soba...

Liana10 spunea...

Mmmm, ce bine arata pestele si cu toate sosurile alea, clar te lingi pe degete. puup

MONONOKE KITCHEN spunea...

Mitinita,

am o punga de soba
in camara, zic ca ma ocup si de ei
cu mare interes,
desi cu un pic de intarziere!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Liana 10,

asa-i, a fost bun!
Si combinajul de culori
nu-i rau deloc...

Mrs. Green Foot spunea...

La multi ani Mononoke, ma bucur sa te aud din nou ... incepusem sa intru la banuieli ca lipseai cam de multisor :)

Ce inseamna "Oishii"?

MONONOKE KITCHEN spunea...

Mrs. Green Foot

Raspund cu mare intarziere,
mii de scuze!
Pai aventurile vietii, de...
o vreme o sa tot fie perioade
mai degraba lungi de absenta
din pacate!
"Oishii" inseamna "delicios"!

Andrei spunea...

Ai putea sa-mi spui te rog frumos unde gasesc si eu udon noodles? As fi recunoscator