marți, 31 august 2010

Pizza cu ciuperci si cod, spaghete condimentate, ciocolata cu arahide si stafide

Aluatul: 300g faina, un ou, 20g drojdie, un pahar de lapte, sare.
Umplutura: 300 g ciuperci, doua fileuri de cod, 100 g Emmental, 100g unt, sos pentru pizza, sare, piper.
Se amesteca faina cu drojdia dizolvata in lapte caldut, cu oul si sarea, se lasa la crescut vreo douazeci de minute. Intre timp, inabusim ciupercile in niscai ulei sau unt, le potrivim de sare si piper si prajim rapid fileurile de peste taiate in bucati cat un deget.
Ungem tava cu unt si-i acoperim fundul si marginile cu aluat.
O umplem cu ciupercile si cu pestele, adaugam sosul de pizza si branza rasa si intoarcem coca peste umplutura.
Depunem pizza in cuptorul incalzit la circa 200 de grade si, cand s-a rumenit si se dezlipeste de peretii tavii, e gata.
E buna si aluatul e de vis, am zis.



Spaghete condimentate,
cele mai simple din lume:
500 g spaghete, cinci catei mari de usturoi sau mai multi, ardei iute, ulei de masline sau unt, parmezan, sare, piper.
Fierbem pastele. Aruncam usturoiul taiat in rondele subtiri in untul (uleiul) incins, il calim cateva secunde si-l indepartam. Strecuram pastele si le aruncam in tigaie, unde le intovarasim cu ardei iute dupa gust, sare si piper.
Presaram parmezan din belsug si, fierbinti, merg de minune!



Ciocolata
a necesitat: o punga de lapte de 250g, 200-250g de zahar, preferabil brun, un pachet de unt de 200g, cacao dupa gust, vanilie, arahide, stafide sau altele asemenea.
Am dizolvat zaharul intr-o cratita cu o cana de apa, pe foc mic, amestecand intruna, apoi am adaugat untul. Dupa ce s-a topit, am pus vanilia, apoi laptele, tot amestecand
si cacaoa, vreo cinci linguri. Cand totul are aspect cremos, punem arahidele si stafidele, amestecam si turnam imediat intr-o forma unsa cu unt care va sta la rece mai multe ore,
pana cand compozitia se va intari si abia vom mai putea rabda:
ma duc sa cumpar cele de trebuinta pentru inca o tura.

32 de comentarii:

pansy spunea...

un premiu te asteapta sa-l ridici de la mine de pe blog !

Momo spunea...

mama ,mama...toate sunt fantastice!

MONONOKE KITCHEN spunea...

pansy,

multumesc foarte mult,
draguta ca intotdeauna!

MONONOKE KITCHEN spunea...

alison,

ma bucur tare ca iti sunt plac!

Lia spunea...

Mono,
Tu ai fost sora mea in alta viata.
Tot ce gatesti e pe gustul meu.
Din tot ce ai facut acolo as vrea cate o bucata.

Intrebare intrebatoare.
La ciocolata e vorba de lapte praf nu ?
Te intreb pentru ca in W/End am sa
incerc reteta ta.
Pup.

Niko spunea...

Da, si eu vreau macar o felie de pizza! Macar una...

cupcake spunea...

wow...cate bunatati aici..of of

MONONOKE KITCHEN spunea...

Lia,

mia sorella,
e lapte praf, da.
Pericolul cu acest desert
e ca se face ingrozitor de repede
(exceptand orele de stat la rece)
si ca e prea bun.
Adicatelea mie imi vine
sa merg la frigider mult mai des
decat in mod normal...

MONONOKE KITCHEN spunea...

Niko,

si mai multe mi-ar placea
sa-ti ofer... Ar trebui deschis
un (fel de) restaurant
in care sa presteze pe rand
cate un/o pasionat/a de gatit.
Am avea multe de vazut cu siguranta!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Antzu',

si tu esti invitata!

Lia spunea...

No,trebuie sa mai aman ciocolata.
Copiii vin in w/end acasa si-s la
cura de slabire :)
Generatia dietetica :)

MONONOKE KITCHEN spunea...

Lia,

bun asa! Daca fac si miscare
e sanatate curata!
Dar vin si zic: din cand in cand,
o ciocolata de casa...

Mrs. Green Foot spunea...

Mononoke pleaca de langa frigider! Mai lasa cioca si pentru alti pofticiosi :)

Traiasca ciocolata de casa!

janet spunea...

Eu vreau doar ...pizza!As minca dimineata ,la prinz si seara!
O seara buna!

Liana10 spunea...

M-ai strigat?
Am venit cu sufletu' la gura!
Stai sa ma spal pe maini si imediat ma asez...
Wauu, ce buna e pizzaaaaa...nu pot sa vb cu gura plina, eu doar intind farfuria si tu doar ma servesti, ok? Cu de toate, daaa?
Multumesc!!!!

Lilly spunea...

Sunt nehotarata.Spaghettele facute asa sunt o felie de viata.Le ador.Ciocolata de casa arata divin.N-as renunta sub nici o forma la o bucatica.

Carla and Michael spunea...

Delicious looking pizza. Never had one with fish, only with clams.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Mrs. Green Foot

Un sfat bun, greu de urmat:
pana n-am mai putut am mancat!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Liana10,

esti foarte draguta!
Scenariul e perfect: vino
si te hranesc cu de toate!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Lilly,

cu adevarat spaghetele astea
simple sunt minunate,
italienii stiu de ce!
Da' si ciocolata...

MONONOKE KITCHEN spunea...

Carla and Michael

Delicious indeed.
I am not a big fan of clam pizza,
but it's good to eat one
once in a while.

MONONOKE KITCHEN spunea...

janet,

pot sa spun ca inteleg.
Bine ca este varietate si in tagma
asta, a pizzelor!
Avem de unde alege!

teostan spunea...

Hmmm.....Arata bestial pizza

MONONOKE KITCHEN spunea...

Si mai e si buna!
Multumesc, Teo.

Paula spunea...

What a great blog!

This looks so delicious!

Have a nice time!
Paula

MONONOKE KITCHEN spunea...

Thank you, Paula,
I am very glad you like it!

PaTan spunea...

for this posted I love your pizza look yummy!!! ;D

MONONOKE KITCHEN spunea...

Tan.wiratchada

Thanks a lot,
I'm delighted you enjoyed it!

Maya spunea...

Ce bine arata toate!dar pizza si ciocolata(si eu sînt aia neciocolatoasa) arata de milioane!

MONONOKE KITCHEN spunea...

maya,

multumesc!
Si eu tot neciocolatoasa de fel,
da' si cand o comit...

Ana Maria Ciolacu spunea...

Arata minunat toate.Love ur blog ! Te urmaresc :)

MONONOKE KITCHEN spunea...

Ana M. Ciolacu,

multumesc foarte mult!