marți, 8 iunie 2010

Supa miso, cartofi noi, zambetele lui Romeo

Un litru de supa de legume (sau de peste), doi centimetri jumate de ghimbir ras, o lingura de mirin (sau dry sherry), un ardei proaspat mic, curatat de seminte,
un ardei gras si un morcov, feliate fin,
ciuperci shiitake cine are, eu am pus urechi-de-lemn, taitei,
fileuri de cod, pasta miso o lingura sau
Am pus in supa ghimbirul, mirinul si ardeiul iute, iar cand au inceput sa fiarba am dat focul mic si le-am lasat cinci minute, dupa care am adaugat morcovul, ardeiul gras, ciupercile si taiteii
si am lasat pe foc moderat inca trei minute. Au urmat pestele si pasta miso, pentru alte doua minute, apoi am impartit supa in boluri
si am "ornat" cu ceapa verde. De repetat oricand.



Cartofii noi
la cuptor cred ca n-au surprize pentru nimeni.
Se pun cartofii fierti intr-o tava, unsi cu ce ne place (ulei, sos de smantana cu branza) si presarati cu tarhon, marar, sare, piper, se lasa la cuptor pana se patrund
si se mananca!



Zambetele lui Romeo
sunt inventate, se spune in "Povestioare si retete culinare'', a Simonei Fasuleo, de un cofetar italian extrem de priceput. La un moment dat, el dispare fara urma si, abia dupa multi-multi ani, un consatean de-ai lui jura ca a gustat din "Zambetele lui Romeo" pe o insula pierduta in ocean. Intreband cine e autorul, i se raspunsese: "Un calugar budist."
250g faina, 250g unt, 100g nuca de cocos rasa, un ou (facultativ), 150g zahar, coaja rasa de la o lamaie. Punem untul la inmuiat intr-un loc caldut, apoi intr-un castron, in care il batem cu zaharul. Adaugam oul, coaja de lamaie, nuca de cocos si faina, facem o coca rapida si o lasam la frigider cel putin o jumatate de ora.
Dupa ce s-a intarit, facem din ea niste bile pe care le turtim putin pe mijloc si le asezam in tava. Biscuitii cresc in timpul coacerii, asa ca trebuie sa fie distantati. Se tin la cuptor timp de circa 15 minute, la o temperatura joasa.
Sunt foarte aromati, usori si merg de minune la o cacao, budista sau nu.

28 de comentarii:

angiconst spunea...

Bine ai venit pe blogurile mele!
Imi place mult blogul tau desi eu mananc doar crud.
Bafta in continuare!

Elena spunea...

Imi place ce vad aici!
Voi reveni cu placere!

Gabriela spunea...

Woow!!!iarasi ai facut niste minunatii de mancaruri,ca de obicei ne surprinzi cu retetele tale.Arata totul extraordinar de bine,mai ales cartofii noi i-mi plac foarte mult,brava!pup!

Svea spunea...

Woow, îmi place mult blogul tău! Ce bine că ne-am descoperit reciproc, nu? Cel puţin, eu sunt tare bucuroasă! Minunăţii de mâncăruri pui în practică şi merită încercate!

MONONOKE KITCHEN spunea...

angiconst

Bine te-am gasit! Mie blogurile
tale mi se par foarte instructive
si, daca nu mi-ar placea asa mult
sa testez retete de tot felul,
as incerca un comportament
alimentar de tip raw.
Bafta multa si tie!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Elena,

multumesc
si te astept oricand!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Gabriela,

ma bucur foarte mult
ca-ti plac retetele,
nici cu tine nu mi-e rusine deloc!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Svea,

gand la gand cu bucurie!
Imi pare bine ca-ti fac cu ochiul
retetele si-ti multumesc mult
pentru aprecieri!

Dan spunea...

de unde ai cumparat miso, ai gasit in bucuresti sau e adus de prin strainezia?

MONONOKE KITCHEN spunea...

E adus de pe alte meleaguri,
pe aici inca n-am gasit.

Lia spunea...

Manca-ti-as urchiusele din supa,
verdeata de pe cartofi si zambetele :)
Ca de obicei un meniu inedit.

Momo spunea...

toate ca toate,dar aromele supei m-au coplesit!

Nadji spunea...

Quel menu. Bravo!!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Lia,

esti foarte simpatica!
Multumesc!

MONONOKE KITCHEN spunea...

alison,

si la mine e pe primul loc!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Nadji,

merci beaucoup!

carnetul de retete spunea...

Mononoke,am pus linkul retetei si fotografia in blogul meu in rubrica mea saptamanala- Ce retete mi-au placut aceasta saptamana pe blogurile culinare romanesti. Daca vrei sa apara numai linkul, nu si fotografia, imi lasi un mesaj si o sterg.
Iti doresc un sfarsit de saptamana placut...

pansy spunea...

mono,ma omori cu retetele japneze.n-am mancat niciodata,dar pare foarte bun.de curand am aflat ca ar fi o carciuma,gen,de sushi inr-un complex care e cam departe de mine si ca acolo ar vinde si ceva sosuri japoneze,mirin si nu mai stiu ce ca nu am ajuns acolo.dar imi fac lectiile intai si apoi am sa fac o excursie pana acolo.desi mie imi place ca intai sa gust o mancare gatita de cineva care stie,sa-i inteleg spiritul si abia apoi s-o fac si eu.

Carla and Michael spunea...

Your miso soup is lovely.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Cristina P

Nu e nicio problema,
ma bucur ca ti-a placut supa!
Iti doresc si eu
o saptamana frumoasa!

MONONOKE KITCHEN spunea...

pansy,

daca locul respectiv include
si un restaurant,
cu atat mai bine, inseamna
ca vei putea gusta
inainte de a cumpara.
Imi pare bine ca te atrage
bucataria japoneza!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Carla and Michael,

I'm glad you like it!

pansy spunea...

mono,te astept la o provocare ceainaristica la mine pe blog

MONONOKE KITCHEN spunea...

j'arrive!

pansy spunea...

si la premiile lunii iunie !

MONONOKE KITCHEN spunea...

Multumim, multumim!

PaTan spunea...

Hello Monoko! How are you??
I love miso soup. I love to drink early morning before go for work..humm...hot soup good to wake me up in the morning.

Great new template, clean and simple beautiful!

Have a great weekend! ;D

MONONOKE KITCHEN spunea...

Tan.wiratchada

Thank you for lovely comment!
Miso soup is one of my favorite soups
too, it makes me feel good and warm in an instant.
Have a nice weekend too!