vineri, 16 iulie 2010

Tuna chunks in a sesame coat with green asparagus. Si galbiori. Si supa de pui cu ciuperci chinezesti. Si taitei cu pastai.

Doua felii de ton, sos de peste, seminte de susan, sparanghel, sos de stridii.
Se face in doi timpi si trei miscari si e bun.
Uscam pestele cu servete de bucatarie, il taiem in bucati late de vreo trei centimetri, il stropim cu sos de peste si-l imbracam cu semintele de susan.
Am prajit pestele de vis pe ambele parti, dureaza foarte putin, am pus un pic
si sparanghelul, am udat din belsug cu sos de stridii
si atat a fost.



Galbiorii nu au nevoie de vreun comentariu.
Sunt prea frumosi.
Asa ca punem ceapa la calit, ardei grasi dupa pofta inimii,
rosii multe curatate de pielita, fierbem, fierbem, punem mirodenii, ierburi, usturoi cine si cat doreste,
pregatim si mamaliga
si incalecam p-o sa.



Aiestea-s ingredientele pentru numita "supa de pui si ciuperci chinezesti",
care ar ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la descompunerea cumulului
de grasimi corporale.
C-o fi, ca n-o fi, s-a facut repede si n-a fost de lepadat.
Ciupercile trebuie sa stea la inmuiat in 300 ml de apa de cu seara
sau de cu dimineata.
Bucatile de piept de pui se amesteca cu: o jumatate de lingurita de zahar,
o lingurita de sos de soia, o lingurita de malai dizolvat intr-o lingura
de apa rece.
Respectiv, am fiert carnea, am pus ciupercile cu tot cu apa aferenta, am lasat sa bolboroseasca vreo doua minute, luat oala de pe foc, adaugat sos de soia si, eventual, putina sare, ceapa verde
si gata!



Pastaile din imaginea alaturata, spune Lam Kam Chuen, trebuie sa fie crocante,
ceea ce n-am agreat in mod deosebit, am mancat vreo doua de curiozitate si le-am indepartat fara gratie pe celelalte. Mai erau in peisaj o ceapa medie taiata in felii subtiri si niste ceapa verde.
Niste oloi...
niste sos de stridii...
Orisicat, calim ceapa si pastaile pe care repet ca le-as fi preferat oparite,
adaugam: pastele fierte, ceapa verde, piper alb, ardei iute daca vrem, un praf de sare, sos de soia si sos de stridii, amestecam
si, categoric, supa merge mai bine ultima.

36 de comentarii:

Liana10 spunea...

Imi intind repede farfuria pt. o portie de ton. Si galbiori, ca sunt de nerefuzat.Merci!

Lilly spunea...

Nici o masa fara peste, nu?Splendid tonul(totul)! Galbiori sa tot fie 20 de ani de cand nu mananc.

Dan spunea...

galbiorii astia, naiba sa-i ia ca am avut si io vreo 2 kile pe care i-am facut tocanitza insa erau amari...

MONONOKE KITCHEN spunea...

Liana10,

s-a notat cu mare placere!
Mai poftiti pe la noi!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Lilly,

ar fi ideal asa,
nici o masa fara peste!
De ce nu mananci galbiori?
Multumesc pentru apreciere!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Dan,

ai mei, din fericire, au fost
dulci si buni de tot!
N-am patit-o niciodata cu ciupercile,
nici nu stiam ca pot fi accidente
din astea.

Lia spunea...

Galbiori cu mamaliga...ma duc la
piata sa vad daca mai gasesc galbiori.
Asta pot sa fac.
Dar ton,proaspat,in oraselul meu de provincie nu gasesc.
Asa ca asta nu pot sa fac :(
Pentru supa aia,vin la tine la o portie :)
Imi place cum combini mancarea.
Cred ca ti-am mai spus.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Lia,

ton poate gasesti congelat
la un supermarket.
Nu trebuie sa fie
neaparat proaspat pentru reteta asta.
La supa te astept data viitoare,
ca deja am hapait toate portiile!
Multumesc pentru apreciere!

ann low spunea...

Beautiful :) All the dishes look so delicious.

Sonia ~ Nasi Lemak Lover spunea...

Thanks for stopping by my blog. Even I dont know how to read your language, but all your dishes look really delicious.

sarah spunea...

tonul arata super!!!cu galbiorii nu sunt prietena dar in general arata delicios tot ce-ai postat.pupici

MONONOKE KITCHEN spunea...

Anncoo,

thanks a lot!
I'm very glad you like it!

MONONOKE KITCHEN spunea...

sarah,

multumesc foarte mult,
ma bucur ca-ti place!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Sonia (Nasi Lemak Lover)

I'm sorry the translator wasn't
helpful, but I'm glad
you like my food!
Thank you very much!

Angie's Recipes spunea...

I have never had tuna prepared this way....looks so tempting!

janet spunea...

Ce bine arata...imedeat or sa iasa si la noi galbiorii si pe la noi...abea astept ,sint deliciosi!
o seara buna!

Heather S-G spunea...

everything looks so tempting!! Gorgeous photos...made me hungry ;)

Micul spunea...

Totul arata exceptional.Tonul ala m-a dat pe spate.Mi-ai facut o pofta.
Sa ai un weekend placut.

Nadji spunea...

Quelle magnifique recette.
A bientôt.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Angie's Recipes

You should try it,
it's delicious!
Chicken instead of tuna rules too!

MONONOKE KITCHEN spunea...

janet,

adevar graiesti,
galbiorii-s exceptionali!

MONONOKE KITCHEN spunea...

girlichef,

thanks a lot!
I'm glad you like the photos!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Micul,

multumesc foarte mult.
Reteta cu ton e
extrem de convenabila, se face
repede de tot si e bun-bun!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Nadji,

merci beaucoup,
à bientôt !

pansy spunea...

galbiorii sunt preferatii mei desi nu am mai mancat din tinerete.aici la bucuresti nu se prea gasesc,decat uscati si scumpi.iar mama si bunicul meu ii faceau cu ceapa si ou.nebunie!
o invidiez pe lia care poate sa se duca la piata si sa cumpere.cat despre ton proaspat se gaseste rara si e exorbitantat.dar congelat se gaseste si e rezonabil !

MONONOKE KITCHEN spunea...

pansy,

galbiori cu ceapa si cu ou
suna bine de tot! Eu am gasit
proaspeti, scumpi, ce-i drept,
insa n-am rezistat.
Ton proaspat depinde de unde iei,
la Obor si la Delfinului
erau, la inceputul verii,
sanse sa gasesti mai ieftin
decat prin alte parti,
gen Piata Norilor. Orisicat,
se cheama ca nu mananci tot timpul
ton... n-ar fi rau cat mai des,
da'...

pansy spunea...

mono,cu ton sau fara,da'sigur cu galbiori te-am premiat ! poti sa treci pe la mine sa iti ridici premiile care iti plac

Carla and Michael spunea...

I really do love all of the soups you come up with. Are you in a colder climate right now?

teostan spunea...

Peste diferit! Mersi pt sugestie! Arata intr-adevar bestial, am sa incerc reteta asta si eu.

MONONOKE KITCHEN spunea...

pansy,

multumesc, am sa trec cu siguranta!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Carla and Michael

It's actually extremely hot
in Romania right now.
According to Lam Kam Chuen
this summer soup
is a natural way to improve blood flow and reduce blood pressure...
and it's tasty too!

MONONOKE KITCHEN spunea...

teostan,

Cu placere!
Merita, se face si repede,
e si bun de tot!

wine and knives spunea...

cat e tonul la obor? la metro e 90 de lei kg.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Wine and Knives

La ora actuala,
chiar n-am idee, n-am mai ajuns
la Obor peste vara.

Miodrag Surac spunea...

Si mie im plac retetele tale, asa ca am pus blogul tau la mine...

MONONOKE KITCHEN spunea...

Surac,

multumesc foarte mult,
la fel am procedat si eu cu al tau!