vineri, 22 ianuarie 2010

Sarmale cu orez la kavarma si mancare de castraveti acri

Am avut doua verze medii, circa 200g de orez, un morcov, doua cepe, slanina afumata, bulion, vin rosu, cimbru, dafin, piper.
Calim ceapa si morcovul rase vreo doua minute, punem si orezul, amestecam alte doua minute si stingem cu o lingurita de bulion diluat in putina apa. Mai lasam sa fiarba un pic, lichidul scade foarte repede, luam de pe foc, punem sare, piper, ce verdeturi vrem/avem. Eu neavand marar ori patrunjel prin casa, nici optiunea de a le procura, am bagat o jumatate de lingurita de oregano: exceptional.
Intocmim ceva pe fundul kavarmei dintr-un strat de varza tocata, unul din felii de slanina afumata, plus cimbru si piper.
Pe masura ce umplem foile de varza cu orezul mai devreme calit dimpreuna cu toate cele, alcatuim un peisaj ca cel de mai sus, in care sarmalele se incadreaza cuminti de tot.
Punem deasupra restul de varza, o foaie de dafin, piper si, fireste, cimbru (unii spun ca ar iesi amar cu atata cimbru, mie mi s-a parut bun). Mai spre sfarsit, adaugam niste vin rosu si niste bulion diluat cu apa, la asta n-am apucat sa fac poza, ca aveam treaba cu mancarea de castraveti.
De data asta, am avut cuptor nefunctional, asa incat am depus kavarma pe o tabla peste flacara de aragaz si am lasat-o acolo ore in sir la foc mic, pana mi s-a parut totul fiert si in regula.



Asa-i ca mergea niste marar verde in imaginea de deasupra? N-am avut. I-am dat tot cu oregano. In acest caz, am dispus de trei pulpoaie de pui, doua borcane (de circa 500g fiecare) de castraveti murati, o ceapa, trei catei de usturoi, boia, bulion, vin rosu, dafin.
Aici deja prajisem un pic pulpele date pe din doua, calisem ceapa si un catel de usturoi, pusesem un pic de boia si acoperisem cu apa clocotita,
pregatisem acriturile,
apoi le-am, desigur, impreunat.
Le-am lasat sa bolboroseasca pana cand a fiert carnea (erau si castravetii intr-o stare foarte rezonabila: nici tari, nici scofalciti),
dupa care a venit randul bulionului si al foii de dafin, plus un pic de piper si oregano. Si da-i si fierbe iar
si, la sfarsit de tot, am pus ceilalti catei de usturoi.
Zic: bune mancaruri, simple si indestulatoare.

6 comentarii:

Jack T spunea...

Hallo Japangirl,

si cind ziceai cä pot sä vin ???
Ca sä nu se strice Mincarea asta rea:-)))))

Minunat

Multe salutäri Jacob

MONONOKE KITCHEN spunea...

Multumesc, Jacob!

Vino cand vrei tu!
Ce sa pun intai la incalzit?

Jack T spunea...

Na pe amindouä..
ca sä nu se strice , mä intelegi ? :-)))))

Multe salutäri

MONONOKE KITCHEN spunea...

Inteleg, inteleg,
pun atunci de-o mamaliga mai mare!

Salutari si tie!

CamiWitt spunea...

Moin, am gasit posibilitate de net, unde sint acum si cind vad....Harnicuta ,furnicuta. Ce e mami kavarma? Oala de lut? Sau ce??? Un sfirsit de saptamina minunata! cami

MONONOKE KITCHEN spunea...

Cami,

kavarma, din cate am inteles,
este felul de mancare descris ca "o tocana de carne de pui sau de porc, condimentată cu ceapă, cimbru, ardei, boia si sare".

Vasul se cheama, de fapt,
гювечета, citit "ghiuveceta",
si cred ca inseamna
oala de ceramica.
Mie mi-a ramas obisnuinta
de-a numi oala "kavarma"
dupa felul de mancare
care se pregateste in ea,
la cuptor.

Am nostalgii puternice
legate de Bulgaria
si de-asta ii tot dau in sus
si-n jos cu kavarma!

O saptamana de vis iti doresc!