joi, 30 iulie 2009

Lahmacun, geagic, chiftele

Cele trei feluri sunt specifice bucatariei turcesti. Incepem cu...

Lahmacun

Lipia:
in 500 g faina am facut o scobitura in care am dizolvat 20 g drojdie cu apa calduta, am adaugat o lingurita de sare, doua linguri de ulei de masline si apa cat sa iasa un aluat elastic, de lasat la crescut in jur de o ora.
Intre timp, organizam:
600 g carne tocata de vitel, doua cepe, trei rosii, un ardei iute si patrunjel.
Dupa ce calim ceapa, adaugam carnea si, cand aceasta e gata,
vin rosiile, sarea, piperul,
apoi, mai tarziu, ardeiul
si patrunjelul. Amestecam bine, dar luam de pe foc tigaia, ca sa-si pastreze chestiunile verzi proprietatile.
Intindem trei sau patru foi subtiri din aluat, in functie de marimea dorita. Le punem in tava, le ungem generos cu ulei,
adaugam carne si le varam in cuptorul preincalzit la 220, pentru maxim un sfert de ora.
Acesta e lahmacun simplu,
acesta, supraetajat.


Geagic

Curatam doi castraveti, ii dam pe razatoare, presaram sare si amestecam bine.
Turnam peste ei un borcan de iaurt mai gras, amestecat in prealabil cu o capatana de usturoi pisat. Amestecul rezultat se pune intr-un vas, iar deasupra se picura ulei de masline si se presara marar verde.
E foarte bun si racoritor.


Chiftele de vinete si dovlecei

Trei vinete mici se curata, se fierb, se taie bucati si se dau prin masina de tocat/blender. La fel procedam cu doi dovlecei, pe care ii amestecam apoi cu vinetele, cu o ceapa rasa, o suta de grame branza faramitata, doua linguri de faina, doua oua, sare si piper.
Formam chiftele, le dam prin faina si le prajim in ulei mult.
Le mancam calde sau reci, dimpreuna cu lahmacunul si cu geagicul. Intinse prin geagic merg de minune.
O desfatare a simturilor!

39 de comentarii:

Lavinia spunea...

Ce de bunatati! Le-as manca pe toate! Felicitari gospodinei pentru bunatatile de aici!

Вера spunea...

Looks very,very nace and tasty!

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ Lavinia

Multumesc!
Sunt intr-adevar bune si usor de facut, asa ca pofta buna!

@ Vera

Thank you very much!

Ala Oancea spunea...

Super !!! Foarte foarte frumos si gustos. Sigur am sa incerc si eu ;)

MONONOKE KITCHEN spunea...

Draga Ala,

are sa-ti placa foarte mult
totul: si "procesul de fabricare",
si "rezultatele muncii".

Pofta buna!

Shangri La Food spunea...

Did you buy this wraps for meat or made them at home? Sorry, I undurstand some what you say, but not all :))

MONONOKE KITCHEN spunea...

Shangri La Food,

I've made them at home:

DOUGH:

* 3/4 teaspoon dried yeast
* 1 1/2 cups lukewarm water
* 2 1/4 cups flour
* 1/2 teaspoon salt
* Olive oil

Combine the yeast with a little of the warm water, and set aside until mixture is frothy. Sift the flour and salt into a large bowl, and make a well in the center. Add the yeast mixture, along with the remaining warm water. Using your hands, work the mixture into a dough, adding more water if necessary. Transfer dough to a lightly floured surface and knead until pliable and springy, about 5 minutes. Place dough in an oiled bowl, turning to coat, cover with a damp cloth and let rise in a warm place until dough doubles in size, about 1 hour.

Shangri La Food spunea...

Thank You so so much for recepie :))))

Have a nice weekend

MONONOKE KITCHEN spunea...

You're welcome!

Have a nice weekend too!

CamiWitt spunea...

Dupa nume se aude pt. mine turceste? sau ma insel??? In orice caz imi place combinatia. Un sfirsit de saptamina bun si salutari din Hamburg Cami

MONONOKE KITCHEN spunea...

Cami-Camila-Witt

Nu te inseli catusi de putin,
turcesti sunt catesitrele,
iar combinatia e intr-adevar
reusita.

Salutari si succese!

Barbara Palermo spunea...

Preparing tasty! I have made among my favorites!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Thank you, Barbara!

I would like to see your blog,
but your profile is not available.

CamiWitt spunea...

Scuze ca scriu aici, te asteapta un premiu la mine o zi buna Cami

MONONOKE KITCHEN spunea...

Cami-Camila-Witt,

multumesc foarte mult pentru premiu!
O zi minunata si tie!

cupcake spunea...

oo..cata munca!si totul pare si suna atat de delicios!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Antzu',

daca-ti zic ca a zburat timpul foarte-foarte repede... sigur ma crezi, ca, pasionata cum esti, stii despre ce e vorba!

Momo spunea...

hello!multumesc de vizita,vin si eu la chiftele!te pup,o zi buna!

Oana spunea...

Cat de bine arata! Felicitari. Imi plac mult chiftelele cu dovlecei, dar si celelalte bunatati ale tale arata minunat.

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ alison

Multumesc si eu
si... la chiftele, inainte!

Un sfarsit de saptamana minunat iti doresc!



@ Oana

Multumesc foarte mult pentru aprecieri!

Toate cele bune!

cupcake spunea...

mononoke ai mare dreptate!poti sta o zi intreaga prin bucatarie si nu iti dai seama..dar si cand te pui p pat nu te mai ridici:)))..te asteapta 2 premii la mine!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Antzu'

Asa-i, asa-i! Da' arta cere sacrificii!

Multumesc mult pentru premii!

squash spunea...

Cea mai aiurea idee cand ti-e foame e sa dai o tura pe blogul lui Mononoke. Mai ales cand citesti retetele astea si-ti imaginezi chiftelutele de vinete intinse prin geagic. Prost, foarte prost.
Un weekend placut, draga mea!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Mais vous êtes trop aimable,
trop sympa,
très chère squash!

(da' mi-e si mie o foame de nu vad bine si nici urma de-ntins chiftele prin geagic, chiar ca asta-i cam prost...)

Je vous embrasse tout tendrement!

squash spunea...

Oh, la coquine... sunt sigura ca mai ai tu ceva bun prin bucatarie oricum :P

MONONOKE KITCHEN spunea...

La coquine qui dit:

"Am in fata un bol cu urmatorul continut: taitei instant de la vifon, ceapa, ardei gras si un ou prajit... din ciclul Junk Foodul in Viata Mea! Iar prin bucatarie chiar nu mai sunt de nici unele, dar"

Va urma


Uichend minunat, draga squash!

Anonim spunea...

Wow, ce bine arata totul! Ai un premiu pe bloguletul meu :) Pupici!

Cristina spunea...

hello :D

am vazut ca urmaresti blogul meu!
eu pana acum n-am prea avut habar cu ce se mananca blogrollul, insa acuma m-am elucidat, si vreau sa am si eu unul cu bloguri culinare! blogul tau mi se pare ca gazduieste retete super, asa ca te voi adauga in blogroll la mine pe pagina!

adauga si tu la blogrollul tau http://gustative.blogspot.com/ pentru ca si altii sa se inspire din salatzelele mele :D

spor mult la gatit!!!

Nadia Her spunea...

ohlalala!!!quel talent! et merci pour ton passage sur mon blog! bise!

Alter Ego Blog spunea...

Pur si simplu... delicios...

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ Gratiela

Multumesc foarte mult, este un premiu deosebit de simpatic!


@ Cristina

Multumesc pentru aprecieri si pentru ca m-ai adaugat in blogrollul tau,
desigur ca exact de operatiunea aceasta ma ocup si eu acum - reţiproca!

Spor la gatit si in toate cele si tie!

CamiWitt spunea...

Esti in concediu? Cind ai timp, te rog sa ridici un premiu pentru prietenie la mine! Un sfirsit de saptamina bun! Cami

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ Nadiaher

Merci beaucoup à mon tour!
Bises!


@ Alter Ego Blog

Multumesc, multumesc,
chiar e delicios, trebuie repetat
cat de repede.


@ Cami -Camila-Witt....

Da, Cami, un concediu prelungit,
dar promit ca ridic premiul cu proxima ocazie si iti multumesc
foarte mult pentru el!

Craita spunea...

Daca tu salivezi la o simpla reteta de ciorbita cu perisoare,atunci imagineaza-ti reactia mea,de fapt a tuturor,cand vedem aceste bunatati,atat de necunoscute noua romancelor.
Crede-ma este o senzatie ce nu se prea poate explica,de aceea te astept cu drag sa revii pe blog si sa-ti ridici premiul de cel mai creativ blog.
Il meriti din plin!(asta dak nu l-ai primit deja din partea altor bloggeritze dulci)

julia spunea...

Geagic-ul imi aduce aminte de tzatziki...delicios.
O data cu toamna am ajuns si eu cu o leapsa si 3 premii.mii de scuze daca le ai deja...pina am venit eu din vacanta a venit toamna.

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ Goldielocks

Pai poate ca este reteta de ciorba de perisoare simpla,
dar daca-i buna... ce pot face,
ma apuca salivatul!
Oricum ar fi,
multumesc foarte mult si pentru
aprecierile pline de bunavointa,
si pentru premiul acordat!


@ Julia

Ai dreptate cu geagicul,
seamana cu salata greceasca,
sunt amandoua foarte-foarte bune.
Cat despre revenirea din vacanta... asa am patit si eu...
m-a apucat toamna pe coclauri!
Multumesc mult pentru premii (dar deocamdata nu le pot vedea la tine pe blog, nu stiu de ce, presupun ca se va rezolva)!

Ala Oancea spunea...

Mononoke, individa asta ne fura pozele si retetele. Uite aici geagicul tau: http://gatindcumira.blogspot.com/2009/08/geagic-salata-turceasca.html Am gasit si unele dintre retetele mele la ea pe blog. Raporteaz-o si tu: http://foodblogcommunity.blogspot.com/2009/08/google-si-dreptul-de-copyright.html

Retete de slabit spunea...

Foarte bune retetele... nush daca sunt chiar atat de usor de facut in schimb... dar merita incercat. Felicitari.

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ Ala Oancea

Imediat verific, multumesc mult pentru avertizare.


@ Retete de slabit

Multumesc foarte mult.
Uneori e usor, alteori e greu,
cert e ca merita cu prisosinta efortul!