joi, 4 februarie 2010

Spaghetti cu somon, turta cu branza, tocana de pui

Reteta pentru paste am luat-o de la Sabina: multumesc!Aici caleam ceapa in unt...
Puneam si somonul si, imediat, vinul...
Lasam sa fiarba zece minute
si adaugam smantana.
La sfarsit, imbogateam aromele cu parmezan dupa gust, piper, ardei iute cine doreste.
Este foarte bun!


Pentru turta de provenienta liguriana, ne trebuie 350 g de faina, 15 g drojdie proaspata, o lingura de ulei de masline, sare, branza moale, sugestia din reteta fiind sa se foloseasca Fontina. Eu am pus ceva telemea si ceva cas, ca asta am avut.
Dizolvam drojdia in putina apa calda si o turnam in scobitura de rigoare din movila de faina, plus sarea si uleiul. Framantam adaugand apa calda pana obtinem un aluat moale si elastic. Il lasam sa creasca in loc cald aproximativ doua ore, acoperit cu o carpa umeda. Cand isi dubleaza volumul, il mai framantam putin si formam din el doua blaturi.
Ungem o tava cu ulei de masline, punem un blat si asternem branza taiata felii subtiri sau cum se poate. Deasupra intindem al doilea blat si lipim marginile. Stropim cu ulei de masline peste compozitie, intepam usor suprafata cu o furculita si depunem tava in cuptorul incalzit la 250 de grade pentru vreo douazeci de minute.
Ca bonus, am pisat usturoi, ardei iute, busuioc si oregano, sa ung turta la sfarsit (asta nu se face in reteta, dar recomand).
Dealuri, munti si vai pe cuprinsul tarii.
Practic, e un fel de placintica, iar marginile i-au iesit crocante si pline de gust.



Tocana de pui se face, ca mai toate tocanele presupun, la plesneala, fara cantitati si masuratori.
Aveam pulpe si supa de pui prin frigider, cartofi, ardei gras, ceapa, usturoi, suc de rosii, patrunjel, marar...
Aici se facea ca deja rumenisem in ulei incins pulpele si apoi adaugasem ceapa si usturoi.
Venisera si bucatile de ardei gras frumos mirositor.
Turnasem supa de pui si sucul de rosiisi adaugasem cartofii mai spre sfarsit, ca sa nu se faramiteze in procesul fierberii.
Condimentam cu ce dorim, eu cred ca niste oregano am pus...
Dupa ce am stins focul, i-am dat tusa finala cu a doua tura de usturoi, niste ardei iuti uscati si niste verdeturi,
plus un cub de unt.
Mirific!

6 comentarii:

Jack T spunea...

HAllo Japangirl,

atitea Bunätäti dintro Datä ???
Cum sä le reusesc cä toate trei sint favoritele mele ?????
Super delicios totul . Compliment

Salutäri Jacob

CamiWitt spunea...

Da te-ai pus pe treaba nu gluma.. bunee rau O seara placuta! Cami

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ Jacktels Kochbuch

Pai chiar ar fi greu sa nu-ti placa
asa feluri,
si mie imi plac de nu mai pot!

Multumesc pentru apreciere!

Salutari!



@ Cami

Asa-i, m-am cam pus,
mereu fac cate ceva,
ca e greu cu abtinutul,
dificil cu postatul,
dar mergem inainte!

O seara minunata si tie!

Anonim spunea...

Salut www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj

CamiWitt spunea...

Te astept la cules premii o zi buna! Cami

MONONOKE KITCHEN spunea...

Multumesc foarte mult, Cami,
incerc sa imi fac timp curand.