miercuri, 26 mai 2010

Omuraisu, sardine, oyakodon, ciorba de varza alba, cuburi de carne

Aveam, pentru minunatul omuraisu, deja fierte orezul si mazarea,
pe care le-am tras in tigaie alaturi de o jumatate de ceapa calita,
dupa care am adaugat sos de soia si ketchup. De-aici, nu mai trebuie decat sa infasuram compozitia rezultata in omleta
si asta-i tot!



Sardine la cuptor
Pe astea le-am facut la plesneala, am construit un pat din ce legume am gasit: rondele de ceapa, de morcovi, de cartofi, tulpini de telina,
depus pestii victimizati la odihna cu niscai foi de dafin, usturoi si ardei uscati, acoperit cu ulei si dat la cuptor pana la rumenire.
S-a executat si un sos din vin alb, ceapa verde tocata, zeama de la o lamaie, cimbru, sare, piper si o foaie de dafin maruntita, fierte pe foc domol pana ce lichidul scade la jumatate. Pai a mers bine de tot!



Oyako don
O cotim iar pe Japanese si preluam reteta de la Dragonika,
punand la fiert apa, katsuo dashi, zaharul, mirinul si ceapa,
adaugand puiul deja prajit
si ouale, care se tin pe foc un minut, cu capac.
Asezam oyako peste don si atat! Foarte bun.



Ciorba de varza alba
caci stomahul mai doreste si el sa beneficieze de o zeama, fie ea de varza alba. Plus: un ardei, vreo doua rosii, un morcov, un patrunjel, o telina, o ceapa, bors (zeama de muraturi, zeama de lamaie), marar.
Carnea ar trebui sa fie cam o jumatate de chil (de rata, gasca, porc) si se pune pe foc cu 3 l de apa rece si putina sare. Cand incepe sa fiarba, ii aducem prinos de morcov, patrunjel, telina si ceapa.
Cand e fiarta pe jumatate, punem varza si ardeiul gras.
Cand toate sunt fierte, punem rosiile taiate felii si, mai tarziu un pic, acrim dupa gust.
Punem putin cimbru si marar si ne oblojim mucoasele.



Cuburi de carne
Preluata din "Bucataria Orientului Indepartat", de Mircea Georgescu, si adaptata.
Am oparit un morcov mare taiat cubulete si mazarea (aproape un chil), le-am racit sub jet de apa si lasat la scurs.
Amestecam bucatile de carne (porc, eventual cu slanina, vreo 300 de grame) cu putina sare, patru lingurite de vin, un albus de ou, doua lingurite de ghimbir ras, o lingura de ceapa verde tocata, putin ulei de susan, punem pe foc,
adaugam mazarea si morcovul,
sos de soia, ardei iute uscat, mai gustam, mai potrivim...
Fapt e ca reteta-i prezentata destul de confuz in carte, probabil din incercarea de a inlocui ingredientele chinezesti, mai greu de gasit la noi, cu unele romanesti, asa incat ni se sugereaza, de exemplu, sa folosim si o lingurita de vegeta pentru acest fel, ceea ce n-am facut. In schimb, am pus sos de soia si ardei iute, ceea ce autorul nu ne indica, si bine am facut!

18 comentarii:

violette spunea...

Mama,mama,ce de bunatati!...totul arata excelent si cred ca si foarte gustos....

MONONOKE KITCHEN spunea...

Multumesc foarte mult
pentru aprecieri, Violette!

Gabriela spunea...

Mai,Mononoke,da si manutele tale au multe furnicute dupa cum vad eu,creadeam ca numai ale mele au furnici.Ai facut niste mancaruri nu bune super bune.Saptamana viitoare am niste nemtalai la mine in vizita ,sigur am sa incerc cateva din preparatele tale pentru ca i-mi plac foarte mult.Pup si o seara buna!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Draga Gabriela,

daca poti folosi ceva,
cu atat mai bine,
ca asta ar fi si scoposul,
sa placa, sa fie util!
Iti doresc mult succes
si numai bine!

Lory spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Lory spunea...

Din ciorbita aia de varza as gusta si eu:)...am sa-ti fur reteta sa o prepar cat de curand
Felicitari!!numai bunatati ai pregatit

Nadji spunea...

Quel menu!!!!
Tu m'invites quand tu veux.
Bonne semaine.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Lory,

multumesc.
Ma bucur ca-ti face cu ochiul
ciorba de varza!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Nadji,

tu es mon invitée d'honneur!
Bonne semaine à toi aussi!

Mrs. Green Foot spunea...

Woi, ce de bunataturi la tine in bucatarie!

Mononoke, cred ca o sa devii o sursa de inspiratie importanta pentru mine, imi place mancarea ta, e colorata si exotica, noua pentru mine. Sper doar sa gasesc toate ingredientele... daca nu... o sa te bat la cap cu intrebari: aia cu ce seamana? ailalta cu ce se poate inlocui? :)

pansy spunea...

o multime de premii binemeritate te asteapta la mine pe blog,daca vrei sa le culegi !

MONONOKE KITCHEN spunea...

Mrs. Green Foot,

oricand
si cu cea mai mare placere!

Multumesc pentru aprecieri!

MONONOKE KITCHEN spunea...

pansy,

esti draguta ca de obicei,
iti multumesc foarte mult!

Joan Benlloch spunea...

Un mâncăruri gustoase şi foarte atractiv. Felicitări.

MONONOKE KITCHEN spunea...

El Oteador de los Mercados,

multumesc foarte mult
pentru aprecieri!

Dennis K. spunea...

Dude your blog rocks! Wish I can read it, haha.. ;) I love sardine. Must try your dish!

MONONOKE KITCHEN spunea...

I'm sorry the translator wasn't
so helpful, but I'm glad
you like sardine!
Thank you very much!

teostan spunea...

Arata bestial