marți, 6 octombrie 2009

Varza cu ciolan

Cu trei cepe, trei verze dulci, un ciolan semidezosat, vreo zece rosii, marar, cimbru, sare si piper, ne facem treaba.
Calim ceapa,
portionam monstrul,
il prajim un pic
si incepem sa adaugam varza (frecata, desigur, in prealabil: cu sare).
Am pus o parte in tava la cuptor, restul a ramas sa fiarba la foc mic pe ochi. Este bine sa adaugam in ambele situatii apa fierbinte, ca nu se usuce varza.
Cand se inmoaie varza, punem rosiile, niscai cimbru, sare (daca mai e cazul) si piper.
Putem pune mararul fie odata cu rosiile, fie mai tarziu... Sau si-si.
Lasam la cuptor (sau pe aragaz) inca vreo douazeci de minute
si ne bucuram de rezultatele muncii cu mamaliga si ardei iute. Pentru amatori, si cu smantana.

11 comentarii:

Jack T spunea...

Hallo Japangirl,

acume exact sincerä nu ai declarat.
Pe lingä Ciolan si Varzä ai fäcut si o minunatä Mämäligutä...
Si noi vrem tot asa, sau nouä ne-ai propus Piine integralä :-)))))
Minunatä Mincare.

Multe Salutäri jacob

MONONOKE KITCHEN spunea...

O, pai mamaliga a venit asa,
cum sa zic, de la sine!
De-asta n-am simtit nevoia s-o "declar"... si, desigur, e mai buna varza cu mamaliga decat cu paine,
fie ea si integrala!

squash spunea...

Draga Mononoke, uitandu-ma la varza ta cu ciolan mi-a dat prin cap ca nu sunt sigura de deviza ta Anyone can cook, da' bine barem ca Anyone can look la ce faci tu cu maiestrie prin bucatarie. Nu trag nicio concluzie din aiureala de mai sus, poate reusesti tu. Si poate ne propui si o reteta de paine integrala a la Mononoke? Lol mai bine ma duc sa ma culc.

Unknown spunea...

looks like a great one pot dish!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Draga squash,

esti pretty nice
cu "anyone can look"!
Da' painea integrala
trebuie, pasamite, sa mai astepte,
ca inca nu m-am dedat la acte de panificatie din asta stricta.
Si...

somn usor!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Mochachocolata Rita,

this is exactly what it is!

CamiWitt spunea...

Ce bine imi pare ca ai revenit dupa pauza facuta...Si ce ai gatit ? Una din preferatele noastre.Pe al meu sot iubit nu prea pot sa-l indrum la mamaliguta... Un sfirsit de saptamina minunat. Cami

Shari spunea...

Ce frumos arata!...cat despre gust, cred ca e un deliciu!...

MONONOKE KITCHEN spunea...

@ Cami

Si eu m-am simtit bine
cu "revenirea" asta,
chiar ar fi cazul sa "revin" iar!
Cat despre varza... nu pot decat sa recunosc ca-mi place la maxim si niciodata nu-i de-ajuns!



@ Shari

Multumesc!
E buna, buna de tot!

gaby's blog spunea...

Am preparat reteta ta si pot sa spun ca a iesit o mancare extraordinar de buna, un deliciu! Felicitari!

CamiWitt spunea...

Scuze ca postez aici in loc email-lol- M-am bucurat mult de tot ca v-a placut projitura. Noi am devenit dependenti cu ea. o intrebare, pina acum eram in lista ta cu-bloguri care le urmaresc, acum nu ma mai gasesc in eaß Sint probleme cumva cu linkul meu ? de cind bag pozele mai mari din photobuket se incarca mai greu. Nu stiu care o fi buba, poate schimb iar schita! M-as bucura de un raspuns-la mine in blog-nu-l postez ! O zi minunata! Cami