vineri, 9 iulie 2010

Supa de creveti iute-acrisoara, peste la cuptor

Supa asta s-a facut singura, eu doar am pregatit materia prima: niste creveti (in reteta de baza, din "Fish Dishes", se recomanda 300 de grame), doua linguri de ulei vegetal, la mine de coco(s),
ceva ardei iute, o capatana-doua de usturoi, un pic de ghimbir feliat subtire, doua tulpini de lemongrass,
aproape un litru de supa de peste, cinci frunze de kaffir lime,
vreo doua lingurite de zahar brun, ceapa verde si lime sau,
daca n-avem, lamaie. De stors.
Intai se frig in tigaie crevetii pana devin roz.
Ii punem pe-o farfurie si-n aceeasi tigaie incalzim uleiul vegetal,
adaugam ardeiul iute, usturoiul si, dupa o jumatate de minut, supa de peste, ghimbirul, lemongras(s)sul zdrobit, frunzele de kaffir lime maruntite si zaharul si lasam pe foc moderat cam cinci minute,
dupa care azvarlim si crevetii si, pentru cine pofteste, o mana de taitei de orez. Dupa alte doua minute, punem zeama de lamaie (lime) dupa gust
si recunoastem faptul: erau bune si niste frunze de coriandru in schema.




Pestele au fost odata trei prieteni: un somn mai degraba mic si doi pastravi,
asternuti la tava unsa cu ulei si cu unt dupa cum spune reteta-sursa,
in asteptarea unui sos:
respectiv, un morcov marisor ras se caleste dimpreuna cu o ceapa majora tocata marunt pana se inmoaie amandoua... faina n-am pus ca n-am vazut rostul...
se toarna niscai apa, se pun doua rosii curatate de pielite si taiate cuburi, usturoi, cimbru, dafin, putina sare. Dupa ce se ajunge la consistenta corespunzatoare, se pun trei linguri de smantana si trei de coniac,
apoi se toarna totul peste pestele din tava
si se da la cuptorul incins dinainte pentru circa o jumatate de ora.
S-au potrivit somnul grasut si pastravul delicat,
si unul, si celalalt, buni de mancat!

12 comentarii:

Lia spunea...

Supa de creveti,ma tenteaza si pe mine.
Imi plac tare mult crevetii.
Am sa vad daca gasesc toate ingredientele.
Daca nu ,am sa improvizez.

janet spunea...

Creveti....ai mei nu ar minca,dar supa ta,arata grozav!Si nu ma indoiesc ce gust are!
O zi buna!

Carla and Michael spunea...

You make the most amazing soups. I'm saving this one to my favorites.
Thanks.

Lilly spunea...

Desi ador mancarea de inspiratie orientala, inca nu m-am incumetat.Ador tot ce faci!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Lia,

foarte corect!
Asta fac si eu la greu,
mai ales ca rareori gasesc
chiar tot ce-mi trebuie.

MONONOKE KITCHEN spunea...

janet,

multumesc pentru aprecieri,
cred ca poti sa inlocuiesti crevetii
cu o carne agreata de ai tai.

O zi buna si tie!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Carla and Michael,

I adore soups and believe
they are healthy, nutritious
and above all delicious!

Thank you too!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Lilly,

ai tot timpul inainte:
da-i bataie, rau n-are ce sa fie!
Multumesc pentru sustinere!

Mrs. Green Foot spunea...

Eu votez pestele! Mai ales ca e o reteta noua pentru mine. Cred ca o sa incerc cu un crap, rau n-are ce sa iasa, nu?:)

MONONOKE KITCHEN spunea...

Mrs. Green Foot,

o alegere inteleapta!
Sigur are sa iasa ceva bun!

carnetul de retete spunea...

As dori sa pun in rubrica mea fotografia cu linkul supei de creveti.
Iti doresc un sfarsit de saptamana placut.

MONONOKE KITCHEN spunea...

Cristina P

Desi e tardiv,
cu mare placere!