miercuri, 19 noiembrie 2008

Manaman + Piperki




Manamanul e un mic dejun turcesc care se poate face asa: http://www.gustos.ro/retete-traditionale/turcia/manaman-reteta-turceasca-pentru-mic-dejun.html. Eu pun o ceapa mare, ardei grasi rosii cam o jumatate de kil, rosii cam sase, oua cat sa acopar totul si in general prajesc mai mult de un minut ceapa si ardeii, iar rosiile le las sa fiarba de asemenea mai mult de cinci minute. Ultima oara cand am facut manaman, inainte de a adauga ouale am presarat parmezan peste legume (ideea mi-a venit de la piperki, o mancare de ardei macedoneana cam de aceeasi factura: un kil de ardei, taiati fasii, prajiti la foc potrivit cu capac pana se inmoaie, dupa care punem 5-6 rosii curatate de coaja si taiate cubulete, totul lasat pe foc pana se transforma in sos rosiile si, la sfarsit, presarat cu branza de oi rasa - mancarea asta se consuma mai mult vara, rece. Se pot adauga un ardei iute, un usturoi...) si apoi am bagat totul la cuptor pe functia grill, ca sa se faca ouale mai bine. Este bun de tot, ardeii rosii dau o dulceata aparte mancarii.

Niciun comentariu: